Инструкции: Инструментът представя пет стълба на дигитална зрялост (Управление и лидерство, Хора и фирмена култура, Капацитет и възможности, Иновации и Технологии) като всеки от тях е разделен на 5 нива на зрялост - от минималнa зрялост до пълна трансформация.
1. Прочетете характеристиките на 5-те нива на дигитална зрялост (от Минимална до напълно Трансформиранa) и маркирайте характеристиките от всяко ниво, които съответстват на вашата организация
2. Разгледайте модела на маркираните от вас характеристики по всички нива от Минимална дигитална зрялост до Трансформирана и след това поставете оценка за дигиталната зрялост от 1 до 5 за този стълб, например ако откривате повече маркирани отговори в нива Неофициална и реагираща и Преходна, и почти никакви в Клиентски ориентирана, то вашата оценка за този стълб трябва да е 3.
3. Запишете си общите оценки за петте стълба. Тази информация ви е необходима за пресмятане на цялостната оценка на компанията ви.
Разчитайте на вашата лична преценка, т.к. всяка организация има различни специфики и е възможно някои от посочените характеристики да имат по-голяма тежест от други.