Посетихме и Smart Kalea, „умната улица“ на Сан Себастиан и говорихме с много от търговците там, които са внедрили с помощта на Общината различни инструменти за намаляване на потреблението на ток, вода, за преброяване на посетителите и за насочване на клиентите, и други.
Общината влага много средства и усилия в подкрепа на най-малките компании – 65% от фирмите са с 1 или 2 служителя, основно семейства. Най-голяма подкрепа е планирана за тях, за да се осигури устойчивост и на най-малките бизнес единици, тъй като очевидно на тях се крепи неповторимата атмосфера на неголемия град (182 000 души население), който има бляскава история, но тя е от миналото, а днес е избрал да се конкурира с по-топлите и привлекателни туристически градове не с хотели и ниски цени, а с безброй малки места на хранене, висша кулинария (18 ресторанта със звезди „Michelin”), кулинарен туризъм и фестивали на кулинарията, и поредица от силно популяризирани и рекламирани културни фестивали.