Фоменто Сан Себастиан, иновационната агенция за развитие на града
Фоменто Сан Себастиан, иновационна агенция за развитие на града, има годишен бюджет от 18 милиона евро, една трета от които са от общинския бюджет. Останалите са от проекти и от собствена стопанска дейност. Има 52 служители. Едно от основните й направления е с тези пари да подпомага местния бизнес в града, където 65 % от фирмите в основните отрасли - ресторантьорство и хотелиерство, са с 1 или 2 служители. По време на посещението в Сан Себастиан бяхме запознати с местната им програма за обучение в областта на цифровите технологии, която повишава компетенциите на местните търговски и хотелиерски компании и ги подкрепя за дигиталната трансформация. Собственикът на най-голямата верига за спортни стоки, специализирана в продукти основно за футбол и бягане и основен търговец на NIKE в баския регион, сподели как участието му в програмата за прилагане на ИКТ и цифрови решения е засилило позицията на компанията пред дистрибуторите и е привлякло хиляди нови клиенти заради възможностите да се подобри клиентското изживяване. Компанията, след участие в обученията, е внедрила нови етикети на дрехите, които с комуникация с различни приложения помагат на клиентите да изберат най-подходящия продукт. Срещнахме се и с разработчици, които са се запознали с компаниите по време на програмата и са навлезли дълбоко в нуждите на фирмите, благодарение на което са им предложили отлични решения и са подобрили чувствително позициите им. Самите участници в програмата споделиха, че са оставали изненадани за колко нови ИКТ възможности изобщо не са подозирали дотогава.