Блог

Стриймингът за пръв път е по-гледан от телевизията

Поточното гледане на видео в интернет, т.нар. стрийминг, е любима дейност на много потребители. От години онлайн видеото е сред основните дейности и платформи като YouTube, Netflix, Hulu и т.н. процъфтяваха благодарение на множеството удобства, които предлагат.

И макар възходът на стрийминг платформите да доведе до нови проблеми и разходи за потребителите, все пак те продължават да са предпочитано средство за „консумация на видео“. Последният анализ на Nielsen за юли 2022 г. показва, че в САЩ за пръв път стриймингът е генерирал повече часове отколкото гледането на телевизия. Доскоро, беше задмината ефирната ТВ, но онлайн платформите вече са по-предпочитан източник на видео и от кабелните програми, които са определящи на американския пазар.

Според данните, стриймингът е генерирал 34.8% от всички часове гледане на видео. Това са средно по 190.9 млрд. минути седмично, което е повече дори от пика на ограниченията по време на пандемията през април 2020 г. С изключение на седмицата от 27-ми декември 2021 г., всички седмици на юли 2022 г. записват най-много гледано време на стрийминг видео в историята.

На второ място е кабелната телевизия с 34.4% дял, като губи 2% потребление спрямо юни и 8.9% спрямо година по-рано. Свободно достъпната телевизия през мултиплексите губи 3.7% спрямо юни 2022 г. и 9.8% в сравнение с юли 2021 г. Така нейният дял пада до 21.6%. Анализаторите отбелязват, че една от основните причини за сериозния спад е приключването на сезоните на няколко спорта.

Разбира се, общото време на кабелната и свободната телевизии е по-голямо от това на стрийминга, но статистиката ги разглежда като две отделни категории. И пак остава фактът, че и двете губят дял и общи изгледани минути, докато поточното гледане увеличава и двата критерия. Расте и потреблението на стрийминг платформи, които предлагат излъчване на платени събития – концерти, спортни прояви, представления и др. Те вече са 11.2% от общия стрийминг и 3.9% от телевизията.
Made on
Tilda