Блог

Колко автоматизация може да поеме туризма?

Две години след началото на пандемията, бизнесът у нас очакваше възстановяване, но след началото на руската военна инвазия в Украйна се оказахме в още по-непредвидима ситуация.

Един от основните начини за справяне с пандемията се оказа въвеждането на повече автоматизация и дигитализация. Срещаме все повече безконтактни плащания, чатботове и др. Автоматизацията вече е неразделна част от живота и бизнеса ни, и в частност туризма. Въпреки типичният за нас скептицизъм, процесът вече не може да бъде спрян.
На практика, говорим за два вида автоматизация - front office и back office (едната срещаме лице в лице, другата са процесите, които правят живота ни по-лек, без да го осъзнаваме). Не бива да забравяме, че туризмът има много силна емоционална и социална функция и тя няма как да изчезне или да "се претопи в дигитализацията", коментира доц. Мая Иванова от Висшето училище по мениджмънт във Варна, където дигитализацията и автоматизацията отдавна е факт.

Не само ситуацията с covid-19, която ни накара да се поотдалечим физически, но и текущата демографската ситуация са в основата на засилването на процеса на автоматицация и дигитализация на бизнеса у нас, пояснява доц. Мая Иванова.
Made on
Tilda