Новини

Модел на кръгова икономика в процесите на производство на световноизвестната марка Леви

Проучване на Nielsen установи, че наличието на екологосъобразен етос е важно за потребителите, като цели 75 процента от милениалите са готови да платят допълнително за устойчиви предложения!
Част от големите брандове са взели това под внимание и вече прилагат модели на кръгова икономика в производствата си. Например световноизвестния бранд на деним Леви Строс.
През 2011 г. Levi Strauss & Co въвеждат промени в производството си, за да намалят обилното използване на вода, чрез програмата Water <Less, която оптимизира производствения процес, за да намали водата, използвана за производството на деним.
А какво прави Levi Strauss с остарелите колекции? Използват ги отново, защото кръговата икономика създава условия за отваряне на нови печеливши бизнес потоци. Нищо не се изхвърля. Старите дрехи се използват в изолации на сгради, тапицерии и за създаване на ново облекло.
Още в 2009 година Леви променят етикетите на всичките си дрехи, въвеждайки персонално послание към потребителите. Етикетът им „Care Tag for Our Planet“, в партньорство с Goodwill, вече е вграден във всеки продукт на Levi и ни казва не само как правилно да перем и сушим дрехите, но също така ни подканва да ги дарим в края на жизнения им цикъл, вместо да ги изхвърляме.
Това, което наистина отличава Levi, е фокусът им върху между-браншовото сътрудничество, когато става дума за усилия за опазване на околната среда. Те са домакин на събитие, която събира търговци на дребно от цял свят, които споделят добри практики, обсъждат нови идеи и получават съвети за по-устойчиви операции. Тоест, освен, че сами прилагат кръговият модел, насърчават и своите партньори да започнат да го правят, защото кръговата икономика оказва трайно въздействие върху хората, планетата и печалбата.

Made on
Tilda