Добри практики CECI

Мол и НПО – рамо да рамо в ковид ситуация


Събиране на употребяване детски дрехи и други стоки и раздаването им на хора в нужда.


Практиката се основава на икономика на споделяне, която насърчава социалното благосъстояние и положителното въздействие върху околната среда.

Услуги
Начинанието, наречено „Стената на надеждата” е създадено за подкрепа в ковид кризата. То обединява дарители и граждани в нужда, като дава нов живот на непотребни или излишни продукти и ги връща обратно в употреба.
Изключителното положение на Covid-19 затрудни живота на много семейства, тъй като все повече семейства са засегнати от безработица и финансови затруднения. Търговският център Trio и неправителствената организация „Надежда” си сътрудничат с гражданите в оползотворяването на изпаднали от употреба стоки. Те призовавт гражданите да донесат ненужни, в добро състояние и почистени детски дрехи, обувки, играчки, както и спортно оборудване. На свой ред нуждаещите се биха могли директно да вземат стоките от „Стената на надеждата”.
Експериментът, както го определят, съдейства през 2019 г. в цялата страна на 8 951 семейства и 22 190 деца. Сдружение „Надежда“ е основано през 2008 г. от две обикновени майки, за да помагат на деца и семейства, като предлагат дарени стоки на семейства с ниски доходи и приемни родители. „Надежда” има над 700 доброволци в цялата страна през 2020 г., но само десет активни доброволци в Лахти. До този момент през 2020 г. около 210 семейства и 500 деца са получили помощ от Хоуп в Лахти.
Нужни Ресурси
Необходими ресурси
Търговски център Trio проектира, осигури и спонсорира стената, Сдружение „Надежда” популяризира практиката пред гражданите на Лахти и семейства в нужда. Даренията от гражданите бяха напълно достатъчни за финансиране на начинанието.

Начална и крайна дата

„Стената на Надеждата” беше активна в търговския център Trio Експериментът за икономика на споделяне продължи 25.6.2020-3.10.2020, в този период имаше и няколко неактивни седмици.

Доказателство за успех
Кампанията „Стената на надеждата“ продължи по-дълго от очакваното заради положителните отзиви и живия интерес на гражданите към практиката. Успешната практика мобилизира хората да се присъединят активно към практиките на споделяне на икономика. Всички отзиви, събрани от наемателите на търговски център Trio и гражданите, бяха положителни. Мнозина поискаха кампанията да продължи.
Срещнати трудности
Една от тях е появата на някои мръсни и ни в добро състояние дрехи и предмети. За съжаление нямаше и достатъчно медийно присъствие.

Допълнителна информация


Потенциал за обучение или трансфер
Търговският център Trio проведе кампанията в сътрудничество с асоциацията "Надежда" и насочи децата и семействата на Лахти. Поради тази причина името „Надежда“ беше включено в кампанията и в дизайна на стената.
Търговският център Trio принадлежи към голяма верига молове. Тя и „Надежда” си сътрудничат и прилагат експеримента „Стената на надеждата“ в пет други града във Финландия през лятото на 2020 г. Фирмата има 40 търговски центъра, които обслужват над 170 милиона посетители годишно. Подобна кампания беше организирана през предишни години в търговските ѝ центрове в Швеция, тя беше наречена "Стена на добротата" и си сътрудничи с местната църква.

Подобна практика е проведена през 2020 г. в град Острава от регионалния партньор на CECI.


http://www.interregeurope.eu/ceci/

Made on
Tilda