В него са разгледани 304 банки в 41 държави на пет континента, сред които и пет големи български банки и пет по-малки, оценени от таен клиент.
Чонков посочи, че повечето българските банки се позиционират в последната категория - закъсняващи с дигитализацията банки, които изостават съществено от пазара. Има и кредитни институции в начален етап на дигитализацията с резултат над 40%, което ги подрежда в близост до глобалното средно ниво.
„България е на 41-во място сред банките от всички тествани държави. Банките ни имат възможност да направят допълнителни разработки, за да зарадват клиентите си с нови функционалности“, посочи консултантът.
Чонков обясни, че нарастващата употреба на мобилните устройства във всекидневния живот се отразява върху дигитализирането на банковите услуги – проверка на сметки, наличности, парични преводи, инвестиции.
Клиентите наблягат на онлайн регистрирането и откриването на сметки, търсят начини да получат услуги извън физическо посещение на банков офис и желаят да имат възможност за изцяло онлайн обслужване. „Сред най-търсените дигитални услуги от клиентите у нас са също да се правят депозити онлайн и инвестиции чрез мобилни приложения”, коментира Чонков.