Блог

4 Примера за Компании, Майстори в Дигиталните Иновации


21 век ще бъде запомнен като ерата на дигиталната трансформация. Според Международната корпорация за данни (International Data Corporation) 40 % от всички разходи за технологии ще бъдат насочени към плановете за дигитална трансформация, надхвърляйки 2 трилиона долара до края на 2019 г.


Компаниите възприемат дигиталната трансформация не само за да си осигурят предимство пред конкуренцията, но също и разбират, че тези, които не са в час с иновациите, са обречени на провал.


Анализ на Американския Предприемачески Институт разкрива, че само 12% от компаниите, включени в списъка на Fortune 500 от 1955 г., все още се появяват в него през 2016 г., което показва колко лесно е дори за най-големите и проспериращи предприятия да западнат, ако не успеят да се адаптират достатъчно бързо към новите технологии.

Но въпреки разбирането за критичното значение на дигиталните иновации, повечето компании все още се борят със своите дигитални стратегии, като 78 % от близо 4,000 ИТ директори в целия свят оценяват дигиталната си стратегия като умерено ефективна или по-лоша, според проучването на KPMG Harvey Nash CIO от 2018 г., най-голямото проучване в света за ИТ лидерство по отношение броя на участници.

„Въпреки че виждаме напредък в клиентския опит, организациите все още не са успели да изградят необходимите способности в операциите, ИТ-бизнес отношенията, визията, ангажираността и управлението“, обяснява глобалният лидер в консултациите, технологичните услуги и дигиталната трансформация Capgemini в своя доклад озаглавен „Разбиране на дигиталното майсторство днес“.

Но…тази статия не е за западащи компании, нито за Amazon-ите и Alibaba-тата в света. Тук става въпрос за компании, които са работили много преди дигиталната ера и са възприели успешно дигиталната трансформация, за да победят конкуренцията си и да се утвърдят като лидери в иновациите.

1.  Domino`s



Всеки, който е запознат с дигиталната стратегия на Domino`s, вероятно не е изненадан, че веригата американски пицарии заема първо място в нашия списък с компании, които са усвоили дигиталните иновации. Основана през 1960 г., Domino’s се превръща в една от най-известните истории за завръщане в света на бизнеса…и с причина.

„Domino’s е технологична компания, маскирана като маркетингова компания, която пък е дегизирана като пицария“, гласи известно изказване на анализатор от финансовата компания JP Morgan. През 90-те години, когато повечето други компании за пица тепърва започват да осъзнават съществуването на интернет, Domino’s вече работи неуморно по установяването на онлайн присъствието си, стартира първия си уебсайт през 1996 г. и го прави част от фирмената култура.

Онлайн и мобилните поръчки са въведени от Domino’s 11 години след това, революционният тракер за поръчки на компанията дебютира през 2008 г. Като се има предвид, че годишните приходи на Domino’s нарастват от 5,6 милиарда на 9,6 милиарда долара, може да се каже, че фирмата прави нещо правилно през това време.
Наскоро Domino’s се захвана с мисията да даде възможност на своите клиенти да поръчват пица на почти всяка платформа, от настолни компютри до мобилни устройства, интелигентни часовници и интелигентни хладилници. Той също така представи първото си самоуправляващо се превозно средство за доставка, наречено Domino’s DXP (Delivery Expert), което се надява да му позволи да доставя поръчки по-бързо и надеждно.

2.  Тhe New York Times



За да разбереш борбата на печатните медии, всичко, което трябва да направиш, е да се огледаш следващия път, когато си в метрото по време на пиковите часове. Това, което неизбежно ще видиш, са редове глави, залепени за телефони, гледайки YouTube, чатейки си с приятели, разглеждайки мемове и четейки онлайн статии.

С такава широка гама от съдържание, достъпно с няколко прости докосвания на екрана, вече просто няма място за вестникарски компании като The New York Times - или поне така всички си мислеха, докато The New York Times не им доказа със своите дигитални умения, че грешат.

Според доклад за приходите от вестникарската компания, приходите от онлайн абонаменти са се увеличили с 40% в сравнение с предходната година и сега над 2,2 милиона души плащат за дигиталното издание на The New York Times, което представлява почти 70 % от общия брой абонатна база.

„Превърнахме се в компания, силно управлявана от данни. Изградихме това, което според мен е много продуктивно партньорство между данните, технологиите и нашите партньори в потребителските приходи, за да предоставим повече контрол и в техните ръце ”, описа Тристан Бутрос, старши вице президент и главен оперативен директор за дигитални продукти, стратегия и дизайн . „Трябваше да предприемем голяма трансформация на системите, за да постигнем достъп на различни платформи за нашите клиенти, което радва.“

3.  Walmart



„Марката Walmart е в центъра на нова екосистема, която интегрира пазаруване, услуги, здраве и уелнес и електронна комуникация от първа страна и на пазара“, пише Оливър Чен, управляващ директор и старши анализатор на капиталови изследвания, обхващащ дребни и луксозни стоки в бележка до инвеститорите. „Walmart използва момента да се трансформира чрез иновации и използване на уникални магазини, хранителни стоки и вещи.“

Защо Walmart изобщо прави всичко това? Защото знае, че само тези, които възприемат дигиталните иновации, за да подобрят своите услуги, могат да оцелеят. Мобилното приложение Walmart вече съчетава електронната търговия с традиционната търговия на дребно, като позволява на клиентите да добавят разходите в своите списъци за пазаруване, преди да стигнат до магазина, и след това да ги насочва към артикулите от списъка им, щом стигнат там.

Walmart също така удвоява роботите, използвайки ги за различни повтарящи се, предвидими и ръчни задачи, като например почистване на подове, идентифициране на кои артикули са в малко количество или са изчерпани, и дори разтоварване на кутии от камиони за доставка. Това неизбежно ще изкорени някои работни места, но главният изпълнителен директор на Walmart Дъг Макмилън вярва, че ще бъдат създадени по-привлекателни работни места, които да ги заменят.

4.  IKEA



Шведската компания за търговия на дребно с мебели е признавана за усилията си за дигитална трансформация по няколко повода, от нейните онлайн каталози и програми за плануване на дома до дигитален дизайн на продукти и щандове за виртуална реалност. Съзнавайки огромния растеж на Интернет на нещата (Internet of Things), Ikea сега предлага широка гама от интелигентни домашни продукти, които включват интелигентни щепсели, интелигентни крушки, интелигентни високоговорители и интелигентни щори за прозорци.

Компанията би искала да има флот за доставка с нулеви емисии до избрани места до 2020 г. и евентуално на всички пазари до 2025 г. В бъдеще самоуправляващите се превозни средства за доставка могат да се използват за доставка на продукти на Ikea директно до домовете на клиентите, заедно с същите удобства, които Ikea предлага в своите магазини.

Ikea видя възможност да надхвърли самосглобяването, поради което през 2017 г. закупи TaskRabbit, онлайн и мобилен пазар, който свързва работници на свободна пракитка с местното търсене, засилвайки своите възможности за дигитално обслужване на клиенти, за да се конкурира по-добре със съперници. Всичко това и много други показва забележителна способност за еволюция и адаптиране, ключова предпоставка за дигитални иновации.


Заключение

Не всички компании имат това, което е необходимо, за да оцелеят и да процъфтяват в дългосрочен план - така е било винаги и така ще бъде винаги. Днес дигиталните иновации се очертават като най-големият разграничител и вече има много компании, чиито дигитални стратегии се оказват изключително успешни. Останалите могат или да възприемат иновативната трансформация, или да се приготвят за провал.

Източник: https://brainhub.eu/library/digital-innovation-examples/





Made on
Tilda