1.Оптимизацията при вземането на решения
2. Достигане до по-висока ресурсна продуктивност и ресурсна ефективност
3. Съобразяване с индивидуалните и специфични за всеки клиент критерии
4. Динамично организиране на бизнес процесите
5. Възникване на нови форми за създаване на стойност и заетост, например чрез предлагане на услуги по веригата.
1. Оптимизация при вземането на решения
Използване на възможностите за анализи на данни в реално време и обработката на големи информационни масиви (Big Data), което да позволи вземането на решения в реално време.
По-голяма гъвкавост при вземане на решения, по-бързи реакции при възникване на проблеми и оптимизация, надхвърляща границите на предприятието.
2. Достигане до по-висока ресурсна продуктивност и ресурсна ефективност
Индустрия 4.0 запазва съществуващите стратегически цели, поставени на първо място от индустриалното производство: производството на възможно най-много продукция от наличните ресурси (ресурсна продуктивност) при възможно най-нисък разход на ресурси за наличните количества продукция (ресурсна ефективност).
3. Съобразяване с индивидуалните и специфични за всеки клиент критерии
Индустрия 4.0 позволява да се съобразяват индивидуалните и специфични за всеки клиент критерии, отнасящи се до дизайн, конфигурация, поръчка, планиране, производство и функциониране, включително и желания за извършване на промени в кратки срокове. Благодарение на Индустрия 4.0 дори и производството на отделни артикули (партида от един продукт) може да бъде рентабилно.
4. Динамично организиране на бизнес процесите
Базираната върху кибернетично-физически системи мрежа позволява динамично организиране на бизнес процесите в различни измерения: качество, време, риск, устойчивост, цена, въздействие върху околната среда и т.н. Така материалите и логистичните вериги са в постоянен баланс. Едновременно с това процесите на проектиране могат бързо да се организират, да се променят производствените операции и да се компенсират краткотрайни сривове (причинени например от доставчици), или пък в кратък срок да се увеличи съществено обемът на доставките.
5. Възникване на нови форми за създаване на стойност и заетост, например чрез предлагане на услуги по веригата.
Индустрия 4.0 прави възможно възникването на нови форми за създаване на стойност и заетост, например чрез предлагане на услуги по веригата. Събраните от умните устройства разнообразни големи данни (Big Data) могат да се използват чрез интелигентни алгоритми за предлагането на иновативни услуги. Това предоставя в рамките на Индустрия 4.0 голям потенциал за развиване на B2B (Business-to-Business) услуги именно на малките, средните и стартиращите предприятия.