Блог

5-те различни поколения в работния свят


Днешната бизнес среда може да бъде първата, която включва пет различни поколения, които работят рамо до рамо за постигане на общи икономически и търговски цели. За собствениците и ръководителите на фирми управлението на няколко поколения на работното място може да не е толкова лесно, колкото звучи. Всяко определено поколение може да има различни очаквания, стилове на комуникация и перспективи. Независимо от това приемането на стратегия за управление, която адресира отличителните характеристики на различните поколения на работното място, може да позволи на работодателите да използват съответните силни страни на своята работна сила и да се конкурират по-добре на пазара.

За да може да се избере най-подходящата стратегия, първо ръководителите трябва да знаят по какво се различават поколенията в работния свят и защо съществуват разлики помежду им.

Тъй като всяко поколение има своите си уникални характеристики, работата с различните генерации вероятно не винаги ще бъдат плавна. Като работодател може да бъде много голямо предизвикателство да изпълните очакванията на служителите от много поколения - всеки от тях има съвсем различни очаквания и приоритети.


Разбирането на потенциалните предизвикателства обаче е първата стъпка към решаването им. Нека разгледаме проблемите, които могат да произтичат от разнообразието на поколенията на работното място.


1. Риск от конфликти

Тъй като всяко поколение има такива отличителни черти и характеристики, съществува потенциален риск от възникване на конфликти поради сблъсък на ценности и убеждения, работна етика и стилове на комуникация.

Междуличностните проблеми често са един от най-големите проблеми, с които се сблъскват работодателите, когато се налага да справят с многообразието на поколенията. Да не говорим, че конфликтът намалява ангажираността на служителите и намалява производителността.


2. Липса на взаимно разбиране

Поради голямата възрастова разлика между някои от поколенията, техните представители изпитват трудност да се свържат един с друг. Това може да доведе до липса на взаимно разбиране, което прави предизвикателство за членовете на екипа от различни генерации да общуват и да си сътрудничат ефективно. Тъй като всяко поколение е толкова различно, вярването в различни стереотипи може да бъде голям проблем, който предизвиква трудност в създаването на добри взаимотношения между служителите.



3. Различни стилове на работа

Всяко поколение има отчетлив стил на работа, което вероятно би довело до конфликти.. Докато Бейби-бумърите предпочитат да работят дълги часове в офиса, служителите на Gen Y и Gen Z искат по-гъвкави часове и възможността да работят от различни места.


4. Пропуски в комуникацията

Тези поколения имат не само различни стилове на работа, но и различни стилове на комуникация. Това до голяма степен се дължи на технологията, тъй като всяко поколение го използва за комуникация по много различни начини. Например, бейби-бумърите са готови да използват технологията за целите на работа, но предпочитат да общуват лице в лице или по телефона. От друга страна, по-младите поколения предпочитат дигиталната комуникация. Тези различни стилове могат да доведат до неправилно общуване или липса на комуникация изобщо - и двата представляват очевиден проблем.


Това са само част от проблемите, които могат да изникнат на работното място, поради различните светогледи на поколенията. Работодателите не трябва да забравят колко е важно да познават добре всяко едно поколение, независимо от кое идват те самите. Познавайки характеристиките на всяка една генерация, те могат да прилагат правилните методи на управление и да намалят шанса за изникване на проблеми в работната среда. 


https://harver.com/blog/generational-diversity-in-the-workplace/

https://www.purdueglobal.edu/education-partnerships/generational-workforce-differences-infographic/

https://www.visix.com/resources/blog/engaging-different-generations-in-the-workplace-with-digital-signage/



Made on
Tilda