Фестивал за вредите от бързата мода правят всяка година в Мехелен
Кратко описание на добрата практика M-Fair е фестивал, фокусиран върху справедливата търговия и т. нар. “кръгов текстил”, организиран ежегодно в белгийския град Мехелен, който включва беседи, семинари, модно ревю и панаир.
Цел Насочва вниманието върху пагубното влияние на бързата мода върху хората и природата.
Детайлна информация за практиката Бързата мода има огромно влияние върху околната среда и благосъстоянието на хората, които я произвеждат в цехове с примитивни условия на труд. През 2015 г. модната индустрия е използвала 79 милиарда кубически литра вода, отделени са 1715 метрични тона CO2 и е създала 92 милиона тона отпадъци. Това е най-зависимата от труда индустрия в света, където 40 милиона души (1 от 6) във фабриките за облекло получават едва по няколко евро на ден. Ето защо M-Fair се фокусира върху цялостната промяна и работи върху предоставянето на информация за алтернативи: справедлива мода и кръгъл текстил и материали. Той също така предлага справедливи алтернативи, семинари и разговори както с професионалисти, така и с участието на граждани със свободен достъп за всички. Чрез организирането на пазара град Мехелен има за цел да представи производителите и търговците на панаирна мода директно пред широка аудитория.
Доказателство за успех – защо според вас е успешна Издание на живо: 3000 души посещават шоуто на подиума, семинари, беседи и пазара.
Необходими ресурси 15 000 евро за семинари, логистика, комуникация и натоварване. Един човек работи на половин работен ден в продължение на шест месеца, за да подготви M-Fair, в допълнение към други колеги, които се грижат за комуникация, организиране на семинари и разговори и кетъринг.
Начална и крайна дата Февруари 2015 – до днес
Срещнати трудности Последното издание на живо имаше много малко посетители поради лоши метеорологични обстоятелства (буря). Предварителното абониране за семинари се оказа пречка, така че сега е възможно записването в деня на провеждане. От ключово значение е да предлагате иновативни инициативи, за да се привлича интересът на публиката.
Потенциал за обучение или трансфер Необходимо е стимулиране на информираността относно бързата мода, като се предлагат на хората достъпни алтернативи. Предизвикателството е да се търсят нови гледни точки и партньорства, напр. справедлива мода за спортисти. Също така е важно да поддържате баланса между справедливо и устойчиво, което може да се различава. Комбинация от дейности, за да се достигне до широка аудитория, също е нещо, което трябва да се има предвид: пазар, състезание, моден подиум, разговори, дебати.