Готови ли сме за дигиталния свят обсъдиха във Варна
Готовността си за дигитална транформация обсъдиха фирми от традиционни браншове като туризъм, транспорт и строителство с компании от IT сектора във Варна на първата от поредица срещи, която цели да подобри online представянето на бизнеса.
Всяка една от компаниите, участващи в срещата получи и наръчник за преценка на т.нар. „дигитална зрялост”. С него всяка фирма, без значение от сектора, в който оперира може да оцени степента си на дигитализация, да види къде са силните и слабите си страни и да вземи мерки за повишаване на конкурентноспособността си.
Съгласно доклада за България на Индекса за навлизането на цифровите технологии в икономиката и обществото (DESI)1 за 2018 г., страната ни все още не успява да се възползва в максимална степен от предимствата от дигитализацията.
Според данни в същия доклад, през 2018 г. броят на цифровизираните предприятия в България е сред най-ниските в ЕС. По-малко от една трета от българските фирми са представени дигитално, сочат и проучвания на Българска стопанска камара.
Идеята на поредицата от срещи, организирани от Сдружение Бизнес Агенция е да се използва потенциала на дигиталните технологични компании от варненския регион и да засили диалога между тях и нискотехнологичните местни фирми.
Участието за фирмите в срещите е безплатно. За да преценят най-добре от какво имат нужда традиционните и дигиталните фирми, от Сдружение Бизнес Агенция са разработили въпросници са самопреценка.
Сдружение Бизнес агенция провежда оценка на регионално ниво, за да посочи основните предизвикателства и възможности за компаниите, принадлежащи към стратегически сектори в Североизточна България относно тяхната дигитална трансформация.