Платформата crediport.bg е първият в страната финансов marketplace, който свързва клиентите с банките, застрахователите и пенсионните компании.
С началото на пандемията дигитализацията в различни сфери получи невиждан тласък в стремежа на бизнеса да осигури достъп на потребителите до традиционно офлайн услуги в условията на ограничения за физическото придвижване. Банки и застрахователи дигитализираха редица свои продукти и услуги, като удовлетвореността на клиентите вече се измерва и през дигиталното потребителско изживяване. В същото време в т.нар. финтех индустрия се инвестират повече пари от всякога.
Има и компании, заложили на развитието единствено в дигитална среда още преди началото на пандемията. Пример за това е платформата crediport.bg, която свързва клиентите на финансови услуги с банките, застрахователите и пенсионните компании. Началото й е поставено през 2019 г. По-късно е изградена системата и са интегрирани услугите и партньорите й и е на линия от средата на 2020 г. В национален мащаб компанията е първият финансов marketplace за кредити, застраховки и решения за осигуровките в България, а потребителите ползват услуги от типа one-stop shop.
Тази технологична и дигитална трансформация, която се случва с днешна дата, очаквано променя потребителските навици, нагласи и очаквания и към финансовите услуги.
Тъкмо технологичните иновации и решения дават възможност намирането на оферта за заем, която да е по индивидуална мярка, да е леснодостъпна за разлика от нейната офлайн алтернатива. Посещението на офиси, размяната на мейли, попълването на хартиени формуляри, изготвянето на собствени проучвания и изчисления имат няколко недостатъка, главният от които е загубата на време. За момента единствената дигитална алтернатива на целия процес е тъкмо CREDiPORT. Макар и все още да изглежда необичайно на много потребители да имат насреща си чатбот и виртуален асистент, зад тях в крайна сметка стоят професионалисти, които имат немалко години стаж и опит в сектора зад гърба си и също са на линия за консултация.
Всички въпроси - в чат
Една от най-развиваните дигитални функции през последните няколко години е въвеждането на чатбот. Чрез него потребителят извървява стъпка по стъпка избраната услуга - в случая при CREDiPORT кандидатстване за бърз, потребителски или друг кредит, сключване на застраховка за дома, автомобила или друго, решение за пенсионния план.
Платформата предлага изцяло онлайн достъп до офертите на повече от 40 банки, доставчици на бързи кредити и застрахователи. Това осигурява свобода при избор на търсените финансови услуги чрез възможно най-пълен онлайн процес и отворено сътрудничество с партньорите. Финансовият живот на клиентите е максимално улеснен чрез интегрирана услуга за спестяване на време и получаване на лични, а не типови оферти. Последното е особено важно, тъй като получените предложения от банките например са оразмерени в зависимост от кредитния профил на кандидата. Платформата дава възможност за оценка на кредитоспособността, за което се използват иновативни математически модели с висока степен на прецизност. Кредитният скоринг, който може да се ползва и само за лична информация, без да е обвързан с кандидатстване за заем, е анонимен и безплатен и се осъществява чрез специално създадена функционалност за целта. Автоматизацията на услугите в платформата дава възможност едно заявление за заем до 80 000 лв., ипотечен или бизнес кредит да достигне до всички кредитори.
Подаването на документи и заявления е изцяло дистанционно, като идентификацията на клиентите на финансовите услуги е електронна. В допълнение те получават квалифициран електронен подпис безплатно, който могат да ползват за подписване и на електронни документи извън платформата.
Чрез иновативно решение целият обмен на документи е събран в удобен файл, прикачен към комуникацията по съответната оферта, която потребителят може да разгледа и през мобилния си телефон и да размени съобщения с финансовата институция.
Въпреки пълната дигитализация на процеса налице са възможности и за индивидуални консултации, които са безплатни с изключение на тази за пенсионните решения, която изисква специфични справки, адекватни само за конкретния човек, за да получи правилните съвети за решенията, които да вземе за осигуровките си.