Блог

Alargascencia - устойчивото общество вече е тук

Alargascencia е справочник с информация за организации, където можете да поправяте предмети, да наемете, разменяте, както и да намирате или продавате продукти втора употреба.
Инициативата на испанското НПО "Приятели на Земята" работи за насърчаване на местните и глобалните промени за постигане на по-устойчиво общество.
На практика това е уебсайт с указател на организации и фирми, които предлагат кръгови услуги, като ремонт, отдаване под наем, размяна на предмети или закупуване и продажба на употребявани продукти. Освен това инициативата улеснява търсенето на малки местни предприятия, кооперации и други инициативи, разположени в близост до потребителя, като позволява търсенето да се филтрира според местоположението, предлаганите услуги и вида на продукта (спорт, свободно време, текстил, електронно оборудване, мебели или инструменти).
Как работи? Организации и фирми кандидатстват за допускане до указателя чрез онлайн формуляр, НПО-то проверява точността на данните (чрез уебсайта и телефонен разговор). След като бъде приета, организацията се появява в указателя. Броят на участващите организации нараства благодарение на предложения от потребители и служители на организацията. Нови организации и потребители се привличат ежедневно с популяризиране на начинанието чрез видеоклипове, социални мрежи, телевизионни и радиопрограми.



Разходите за инициативата са приблизително 5000 €/година за 3-ма души персонал двама от неправителствената организация и един служител от офиса в Сарагоса.
Разработване и поддръжка на уебсайта: чрез безплатна програма, като поддръжката му се извършва по задача на ИТ специалиста на НПО.
Alargascencia включва гражданите в ремонт и повторна употреба с повече от 1500 членове на организацията в цяла Испания. В Арагон има повече от 100 асоциирани организации.
Така се намалява потреблението и търсенето на материали, необходими за създаване на нови продукти. Инициативата намалява екологичните и социалните въздействия в глобален мащаб.
Онлайн инструментът може лесно да бъде създаден и адаптиран към различните модели на потребление на всяка страна/регион, като помага за свързването на потребителите с инициативи, които иначе биха могли да бъдат непознати.

Made on
Tilda