Сдружение „Бизнес Агенция” организира два международни уебинара в рамките на проект „КЛАУД –ориентиране на клъстерите към съвременни технологии и модел за съвместно развитие” № SEE/D/0139/1.3/X, финансиран по четвърта покана на Съвместната оперативна програма за Югоизточна Европа. Водеща организация на проекта е Националната конфедерация на занаятите и малките и средни предприятия – Италия, с участието на партньори от 10 държави.
Уебинар е интернет-базиран семинар, презентация, лекция или работилница, които се предават по интернет. За нуждите на уебинара се ползват специализирани онлайн платформи като WebEx, Lync, AnyМeeting и др. В конкретния случай е предпочетена платформата Lync. Уебинарът ще се проведе на 27-и януари, понеделник, от 12 до 14 часа. Форматът на уебинара предполага включването на по-голяма аудитория - освен клъстерните мениджъри и представители на клъстерите, могат да участват и други заинтересовани страни и представители на академичните среди от десетте държави-участнички – Италия, Австрия, Румъния, Босна и Херцеговина, Гърция, Унгария, Сърбия, Словения, Албания и България. Присъствието на уебинара се осъществява посредством включване на участника в избраната онлайн-платформа. Необходими ресурси са стабилна интернет връзка, компютър, комплект микрофон със слушалки и уебкамера, кято не е задължителна. За първия уебинар са избрани актуални и общополезни теми - CRM (Customer Relationship Management) с лектор г-жа Татяна Лукич, Business Solution Partner Lead, Microsoft, South Balkans и Social Media and Internet Presence (Социални медии и интернет присъствие) с лектор г-н Николай Митев, екперт в областта на ИК технологии, създател на BeLean Ltd. Уебинарът ще се води на английски език! Ако имате желание да участвате, моля пишете ни на coordinator@vba.bg
Вторият уебинар ще бъде проведен през месец февруари и ще покрие друга практична тема от областта на информационните технологии.
КЛАУД цели поощряване конкурентноспособността на малките фирми в Югоизточна Европа, като направлява създаването на клъстери, в които фирмите да си сътрудничат в проекти, базирани на иновации, като по такъв начин намаляват размера на инвестиции, които компаниите биха направили индивидуално.
Това спестяване на разходите им дава възможност да имат по-добра позиция на международния пазар. Така се засилва и тяхната конкурентноспособност на нови пазари, в резултат на което се постига повишение на продуктивността и заетостта.